10-01-2017

Γιατί να κάνω Diet Coaching και όχι απλώς δίαιτα;

Έχετε αναρωτηθεί γιατί κάθε φορά που αποφασίζετε να ακολουθήσετε μία δίαιτα είναι δύσκολο να την τηρήσετε; Φταίει η επιλογή των τροφίμων; Το πρόγραμμα που ακολουθείτε; Ή απλά η στάση προς τη διατροφή που έχετε υιοθετήσει δεν είναι η σωστή; Τις περισσότερες φορές τα συναισθήματά μας και η ψυχολογική μας κατάσταση μας οδηγούν σε μια σειρά λανθασμένων συμπεριφορών οι οποίες σχετίζονται με τη διατροφή, όπως η υπερφαγία ή η ανορεξία. Το να καταφεύγουμε σε τέτοιες ακραίες διατροφικές συμπεριφορές με βάση το πως αισθανόμαστε ονομάζεται «συναισθηματικό φαγητό».

H προτροπή αλλαγής διατροφικής συμπεριφοράς, τις περισσότερες φορές, δεν είναι αρκετή ώστε να επιτευχθεί η μονιμότητα στις υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Αυτή είναι και η κυριότερη αιτία που οι περισσότεροι εγκαταλείπουν την προσπάθεια απώλειας βάρους. Παλαιότερα η συμβολή του διαιτολόγου άρχιζε και τελείωνε στην παροχή ενός διατροφικού πλάνου το οποίο όφειλε να ακολουθεί ο διαιτώμενος. Σημερα είναι γνωστό ότι αυτό δεν επαρκεί, ενώ απαιτείται εκτενής ενημέρωση και διαρκής καθοδήγηση έως ότου το άτομο νοιώσει ικανό να αναλάβει εξ ολοκλήρου τον έλεγχο της διατροφικής του συμπεριφοράς.

Σε αυτό καλείται να βοηθήσει το dietcoaching, μια μέθοδος υποστήριξης και καθοδήγησης με σκοπό την εκπαίδευση του εκάστοτε διαιτώμενου ώστε οι αποκτηθείσες υγιεινές διατροφικές συνήθειες να γίνουν τρόπος ζωής και διατροφής ακόμη και μετά την ολοκλήρωση των συνεδριών του με τον διαιτολόγο.

 Σκοπός τον συνεδριών αυτών είναι η απεμπλοκή του φαγητού από τις κατά καιρούς συναισθηματικές αστάθειες. Για την επίτευξη του μόνιμου αποτελέσματος απαιτείται ο προσδιορισμός προσωπικών στόχων από τον διαιτώμενο και η προσήλωσή του σε αυτούς. Αν μπορέσει να συνειδητοποιήσει την αναβάθμιση της καθημερινότητάς του και να νοιώσει ικανοποίηση από την επίτευξη του οποιουδήποτε στόχου του, τότε είναι περισσότερο από πιθανή η μονιμότητα των διατροφικών αυτών αλλαγών. Για το λόγο αυτό, πρέπει να εκπαιδευτεί στο να επιλέγει σωστούς διατροφικούς συνδυασμούς ανάλογα με τον τρόπο ζωής του, τις ανάγκες του και την ιδιοσυγκρασία του, να αναγνωρίζει τις αδυναμίες του και να αντιμετωπίζει το στρες και όλα τα αρνητικά συναισθήματα που επιβάρυναν μέχρι σήμερα τις διατροφικές του συνήθειες.

Ο διαιτολόγος που προσεγγίζει τα περιστατικά του με βάση την τεχνική του dietcoaching δεν επαφίεται μόνο στην δημιουργία ενός διατροφικού πλάνου. Αναζητά τα συναισθηματικά αίτια που οδηγούν στην εκάστοτε διατροφική συμπεριφορά (υπερφαγία, ανορεξία, μη τήρηση του προγράμματος) και προσφέρει στο διαιτώμενο την απαραίτητη συναισθηματική υποστήριξη για όσο διάστημα νοιώθει ότι την έχει ανάγκη. Διαθέτει την ικανότητα να εκμαιεύει από τον πελάτη του το βαθύτερο νόημα της προσπάθειάς του και είναι σε θέση να αναλύει τις θετικές επιδράσεις που επιφέρει η αλλαγή στη ζωή του. Στη συνέχεια ο διαιτώμενος εκπαιδεύεται ώστε να αναπτύξει την ικανότητα αντιμετώπισης όλων αυτών των δυσκολιών με σκοπό να μην παρεκκλίνει του στόχου του, να συνεχίσει την προσπάθεια και να υιοθετήσει σωστές διατροφικές συνήθειες που θα του προσφέρουν υγεία, ευεξία, ομορφιά και συναισθηματική ισορροπία.